Tasca 1 Money, money, money

"Poderoso caballero es Don Dinero"

Francisco de Quevedo, escritor español del Siglo de Oro.

Viñeta de Forges
Viñeta de Forges


Pregunta clave 
¿Cuál es mi percepción del dinero?
¿Qué papel juego yo en la economía familiar?

Objetivo.
  • Averiguar cuál es mi percepción del dinero y su función reflexionando sobre lo que los demás dicen de él.
  • Investigar mis gastos anuales y sacar conclusiones.
  • Entender qué es la economía de las cosas medinate el visionado de un vídeo introductorio.
Temporalización

Tres sesiones de 55 minutos: una para reflexionar sobre lo que los demás dicen del dinero y exponerlo en clase, otra para ver el vídeo que se adjunta sobre la economía de las cosas y una tercera sesión para realizar un trabajo de síntesis y análisis económico.

Material necesario

Blog de aula, dispositivo móvil con conexión a Internet, el diario de reflexión y aprendizaje, la pantalla digital y el material escolar habitual para escribir.



INTRODUCCIÓ TEÒRICA I

Ja hem reflexionat per a començar sobre l'aportació que la possesió de diners dona al nostre concepte de felicitat. És més important la salut? l'amor? els diners?

Ara anem a vore que diuen la resta de persones i per eixe motiu anem a fer un treballet introductori.

TASCA GRUPAL  (els diners i jo)

I com activitat inical introductòria decidirem buscar informació o crear-la. Voliem fer-nos una idea de la percepció que l'esser humà té dels diners a traves de la música, l'art, el teatre, el cinema... Heu de buscar quelcom de només cinc minuts de duració per a poder veure-lo a classe.

Un exemple podrien ser aquestes cançons:




INTRODUCCIÓ TEÒRICA II

Anem a vore aquest vídeo. Mentre el vegem i per parelles anem a escriure les paraules que considerem claus en un paper.



TASCA PER PARELLES


Anem a prácticar una rutina de pensament que es diu POPCORN i que consiteix en el següent:
  1. El professor vos donarà un full per parella.
  2. A la part inferior del full dibuixareu un xicotet pot de roses dins del qual escriureu el títol del documental que hem vist como si forael titol del tema.
  3. Dibuixarem aleatòriament per la resta del full roses més o menys grans dintre de les quals escriurem els termes fonamentals i les paraules de vocabulari més significatives de les que heu vist al vídeo i que entre els dos, heu destacat.
  4. Posteriorment, relacionareu els termes que tinguen relació amb línies de colors diferents.
  5. Eixireu davant de la classe, nomenareu les paraules que heu destacazt, direu per què ho heu destacat i quina relació cregueu que tenen amb la resta.
El professor aprofitarà per aclarar conceptes, matisar les vostres afirmacions i rectificar els conceptes erronis davant del grup-classe.




No hay comentarios:

Publicar un comentario

Preguntas clave proyecto #tam