- Entender qué es el consumo, sus mecanismos y alternativas sostenibles. El mundo de las compras y el shopping. ¿De dónde viene lo que consumimos?
- Actividades humanas: áreas productoras del mundo.
- Sistemas y sectores económicos. Espacios geográficos según actividad económica. Los tres sectores.
- Averiguar cuál es mi percepción del dinero y su función reflexionando sobre lo que los demás dicen de él.
- Analizar textos que reflejen un nivel de consumo contrastado en diferentes países y sacar conclusiones.
- Analizar gráficos de barras por países donde se represente el comercio desigual y la deuda externa entre países en desarrollo y los desarrollados.
Tasca treta i adaptada del REA "La economía y yo" del projecte EDIA. |
INTRODUCCIÓ TEÒRICA
Comprar és una de les activitats essencials de qualsevol persona. Passem molt de temps de la nostra vida a mercats, botigues, supermercats, concessionaris i centres comercials. Però... necessitem tot el que comprem? Som dels que creiem que, com es diu en aquest vídeo, sense compres no hi ha paradís?
Vegem aquest vídeo intorductori.
RTVE. Sin compras no hay paraíso
Com veiem, comprar és una cosa que pot tenir conseqüències negatives. Ens hauríem de plantejar algunes preguntes: per què estem contínuament comprant? quines de les coses que comprem no són necessàries?
Revisem el vídeo i decidim quines de les alternatives que ens ofereix a les compres tradicionals ens convencen més. Se'ns acudeix alguna proposta diferent de les que apareixen aquí?
TASCA GRUPAL
Abans de dur a terme la tasca, treballarem a fons amb el vídeo que hem vist abans. Treballarem en grups de tres persones (ELS QUE JA TENIM CONFORMATS) amb l'objectiu d'elaborar un cartell que faça un resum de la informació més important del vídeo i les nostres reflexions i aportacions.
Un cop acabats els cartells, els penjarem a les parets de classe i tots podrem valorar-los, afegint comentaris amb post its. Hem de fer fotos dels cartells per poder compartir-los a la Xarxa a través del nostre compter de Instagram
Aquests són els temes o continguts que han d'aparèixer reflectits al cartell:
- Quin és el tema central del vídeo? (hem d'expressar-ho amb una frase).
- Quins problemes ocasionen les compres en algunes persones?
- Com aconsegueix la publicitat incitar-nos a comprar?
- Quines propostes alternatives al consum massiu hi ha?
- Quines idees (almenys dos) se'ns acudeixen per evitar els problemes amb el consum?
Ipod llista de compra Juan Pablo Olmo. (CC BY) |
- Cadascú de nosaltres haurà de recopilar la informació de la seua família. Després compararem i contrastarem la informació de tots els membres de l'equip intentant cercar diferències i punts en comú.
- Aquesta és la informació que haurem de cercar individualment i compartir:
- Una llista dels llocs i tipus destabliments als quals comprem normalment.
- Una valoració de quins productes dels que comprem són necessaris i quins no.
- Una llista dels llocs i tipus destabliments en què compren normalment.
¿Qué debemos conseguir?
En los siguientes enlaces podemos consultar los aspectos que van a tener en cuenta tu profesor y tus compañeros a la hora de evaluar.
- Para valorar nuestro trabajo de investigación, tendremos en cuenta la rúbrica de evaluación de una investigación sobre consumo familiar en formato editable (odt) o en pdf.
- Para evaluar el trabajo en equipo, nos servirá de orientación la rúbrica de evaluación del trabajo en grupo en formato editable (odt) o en pdf.
No hay comentarios:
Publicar un comentario