- Aprovechamiento y futuro de los recursos naturales. Desarrollo sostenible.
- Los tres sectores. Impacto medioambiental y aprovechamiento de recursos.
- Entender la idea de “desarrollo sostenible” y sus implicaciones.
- Entender qué es el consumo, sus mecanismos y alternativas sostenibles. El mundo de las compras y el shopping. ¿De dónde viene lo que consumimos?
- Analizar textos que reflejen un nivel de consumo contrastado en diferentes países y sacar conclusiones.
Tasca treta i adaptada del REA "La economía y yo" del projecte EDIA. |
INTRODUCCIÓ TEÒRICA
Quan sabem com es produeix el que consumim, hem d'examinar-nos a nosaltres mateixos com a consumidors. Comprem realment el que necessitem? Ens preocupem perquè els productes que comprem hagen estat produïts per treballadors amb bones condicions laborals? Tenim en compte quant contamina allò que consumim?... Una sèrie de preguntes que es poden resumir en una: Som consumidors responsables? Aquest vídeo ens pot ajudar a respondre aquesta pregunta.
El vídeo ens ha deixat clar que consumir-ne responsablement implica molts aspectes diferents. Això no obstant, actituds i comportaments senzills poden convertir-nos en consumidors responsables.
TASCA GRUPAL
PRIMERA PART
Primer de tot, anem a aclarir i compartir idees. Treballarem ara a partir del vídeo que hem vist (Què és el consum responsable?). Ens dividirem en equips de tres persones i farem les activitats següents:
- Resumir les definicions de "consum responsable" que els participants al vídeo ofereixen.
- Pensar i escriure com a mínim cinc frases que puguen resumir què és el consum responsable.
- Crear un lema que defense aquest model de consum.
SEGONA PART
L'objectiu en aquest cas és que creem una normativa (que tots podem seguir) per convertir-nos en consumidors responsables. La nostra tasca consistirà a redactar un “decàleg per al consum responsable” per a nosaltres i tots els companys del nostre centre.
ColaBoraBora. Presentación (CC BY-SA) |
Haurem de fer servir i ampliar tota la informació que ja tenim. A més, haurem de ser capaços de defensar les nostres propostes perquè formen part del decàleg de la classe. Finalment, farem la difusió del nostre decàleg dins i fora del centre educatiu:
- dins pegant els cartells pel centre per a que tothom s'assabente
- fora, mitjançant la publicació d'una o més fotos del nostre decàleg al nostre compter de Instagram.
- Quines són les característiques del desenvolupament i del subdesenvolupament?
- Quins indicadors es fan servir per mesurar el desenvolupament?
- Què són la Renda per Càpita i el PIB?
- Quines són les principals conseqüències de les diferències entre Nord i Sud?
- Quines institucions ajuden al desenvolupament?
- Quines actuacions es fan per ajudar els països subdesenvolupats?
¿Qué debemos conseguir?
La valoración de lo desarrollado en este tarea la vamos a realizar mediante la dos rúbricas de evaluación. Tendremos que evaluar el decálogo que hemos creado en cada equipo, la calidad de nuestro trabajo en grupo y el decálogo final creado por toda la clase.
- Para valorar el decálogo utilizaremos la rúbrica de evaluación de un decálogo de consumo responsable en formato modificable (odt) y en pdf.
- Para evaluar el trabajo en equipo, nos servirá de orientación la rúbrica de evaluación del trabajo en grupo en foramto editable (odt) y en pdf.
No hay comentarios:
Publicar un comentario